שני חיצים כתבות גליל ים שני חיצים קבוצת יצחקי מציגה מסורת של פיתוח עירוני, עוד מימי המנדט

קבוצת יצחקי מציגה מסורת של פיתוח עירוני, עוד מימי המנדט

רכיבת אופניים - קבוצת יצחקי

כמחפשי דירות, אנו נוטים לראות את עולם הנדל"ן מעיניי הצרכן ולהתרכז בניסיוננו לפלס את הדרך בין ההיצע הקיים לחלום הפרטי. במקרים אחרים, נסגל לעצמנו זווית ראייה עסקית ונביט בעולם הזה כתעשייה רווחית, עמוסת בירוקרטיה ותו לא. אולם, מה שנראה לנו כתכנון לשורת רווח עשוי פעמים רבות לגלם בתוכו גם ערכים משמעותיים וקולקטיביים יותר. למעשה, בתקופות ראשוניות יותר בהיסטוריה הישראלית, ידענו לראות את הערך הגבוה של יזמי הנדל"ן בפיתוח ההתיישבות, החברה והכלכלה. אז אמנם הקשיים השתנו, כיאה לקדמה, אך האמת היא שהתועלת שווה באותה המידה.

תרומת היזם לפיתוח העירוני

אם נניח לרגע את העסקים בצד, היזם הוא  זה שעומד מאחורי כל מרכז מסחרי שמייצר עוד מקומות עבודה ובילוי, כל שכונה חדשה שמביאה עוד תושבים צעירים לאזור וכן, גם כל מגדל יוקרה שמניע את הכלכלה המקומית ומעלה את שווי הנכסים בה. אחת הדוגמאות הטובות להשפעת יזמי הנדל"ן על הפיתוח העירוני היא קבוצת יצחקי השקעות – קבוצת השקעות פרטית המתמחה בייזום נדל"ן – המציגה שורה של פרויקטים בעלי תרומה משמעותית לפיתוח הישוב המודרני בישראל.

כשהרצליה לא ידעה יוקרה     

אי שם בתחילת שנות ה-2000, כשתושבי הרצליה לא ידעו מהם בניינים רבי קומות (שלא לדבר על מגדלי יוקרה) קבוצת יצחקי השקעות, בהנהלת רוני יצחקי, יזמה את פרויקט צמרות – 680 יחידות דיור בשמונה בניינים בני 17-19 קומות ושלל שירותים יוקרתיים (כמו קאנטרי קלאב פרטי, בריכה ומרכז מסחרי). בזמנו, מגדלי יוקרה בסטנדרטים הגבוהים הללו היו ייחודיים בנוף האזורי כולו. הפרויקט הוקם ברחוב צמרות, בגבול שבין הרצליה לרמת השרון, ונחשב לאחת מהצלחות הנדל"ן הבולטות ולא רק בגלל המיקום המעולה – הפרויקט הציג חדשנות ותרם להתחדשות עירונית משמעותית בהרצליה, בעודו מעלה את רמת החיים בעיר, מושך אליה אוכלוסייה אמידה ואיכותית, ותורם למעמדה החברתי-כלכלי כולו.

קבוצת יצחקי מעלה את שווי הדירות

גם בכפר יונה, עיר קטנה ושלווה בשפלת החוף, הפרויקט של קבוצת יצחקי השקעות הביא איתו רוח רעננה של התחדשות וצמיחה. "צמרות השרון" תוכנן עבור משפחות צעירות, הוקם בצפון העיר בשכונה חדשה לחלוטין וכלל 500 יחידות דיור. גם כאן, הפרויקט היה ייחודי בנוף ותרם לפיתוח העירוני בשלל היבטים – הקמתה של שכונה חדשה בסטנדרט גבוה, משיכת ויצירת קהילה צעירה ואיכותית, פיתוח סביבתי עם פארקים ירוקים ושטחים פתוחים, ואף יותר מזה – בשנתיים (2010-2013) שבין השלב הראשון בפרויקט לשלב השני ("צמרות השרון Up") נרשמה עלייה של 12.2% בשווי הדירות בעיר. מאז כפר יונה רק ממשיכה לצמוח ובימים אלו יוזמת הקבוצה גם קניון בעיר, שללא ספק יתרום להמשך התפתחותה כיעד אטרקטיבי עבור משפחות צעירות מאזור השרון והמרכז.

ממושבה לעיר – בזכות הנדל"ן

באר יעקב היא מועצה מקומית בשפלה ודוגמה נהדרת לתרומתו של הנדל"ן בפיתוח האזורי. כאן היתה קבוצת יצחקי השקעות בין חלוצי השכונה החדשה דאז "גן המושבה". הפרויקט, שנקרא "צמרות פריים", כלל 100 יחידות דיור בשני בניינים בני 13 קומות כל אחד, בתקופה בה מגדלים היו זרים במועצה השלווה והקטנה. הפרויקט הזה ושכמותו, הובילו לעלייה בשווי הנכסים בבאר יעקב, למשיכת זוגות צעירים רבים מהמרכז היקר ואף לכך שקצב גידול האוכלוסייה בעיר עמד על 22% בשנה (עפ"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 2013). במילים אחרות, באר יעקב הפכה ממושבה עלומה ליעד אטרקטיבי למגורים והשקעה, ובשנים הקרובות היא צפויה לקבל מעמד של עיר לכל דבר.

בין מסורת משפחתית לפיתוח עירוני

את מקומו של היזם בפיתוח העירוני והאזורי ניתן לסכם בקשר ההיסטורי שבין באר יעקב ליזמי קבוצת יצחקי השקעות. בראשית המאה ה-20 רכש הרב יעקב יצחקי, רבה של יהדות קווקז, כ-200 דונם מקרקעות האזור "ואדי למון". בשנת 1908 הניח באזור את אבן הפינה וייסד את המושבה שתקרא לימים על שמו – באר יעקב – כאות הוקרה על פועלו ותרומתו לפיתוח ההתיישבות באזור. אותו רבי יעקב יצחקי הוא הסבא רבא של יעקב יצחקי, מקים קבוצת ההשקעות יצחקי לפני 69 שנים וממשיך דרכו.

אולי השורשים העמוקים הללו מתחילת המאה, המושתתים על ערכים של פיתוח ההתיישבות והארץ, הם אלו שמניעים את הקבוצה ליזום פרויקטים שאינם רק הצלחה עסקית, אלא בעלי תרומה משמעותית יותר לפיתוח האזורי כולו. כך או כך, אין ספק שליזמי הנדל"ן בישראל מקום מרכזי בפיתוח החברתי-כלכלי עוד מימי המנדט וכן, גם בימים אלו ממש.

דירות אחרונות בשלב א
דירות 5 חד׳, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים > אכלוס 12/18
לפרטים נוספים לחץ כאן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

* שדות מילוי חובה